Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden
Hanneke Baan Therapeut
Artikel 1 | Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke offertes en overeenkomsten van of met en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
Artikel 2 | Bedrijfsomschrijving
Hanneke Baan Therapeut richt zich op het geven van sessies en consulten binnen het werkveld van life coaching, persoonlijke groei en ontwikkeling, in de breedste zin van het woord. Zij staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 85294756.
Artikel 3 | Definities
Opdrachtnemer is in deze Hanneke Baan Therapeut, die deze algemene voorwaarden gebruikt bij het aanbieden van haar diensten. Opdrachtgever is in deze de klant die gebruik maakt van de aangeboden diensten van Hanneke Baan Therapeut. Als overeenkomst wordt gezien alle afspraken die gemaakt worden tussen opdrachtgever en opdrachtnemer over de aan te bieden diensten, mondeling en schriftelijk.
Artikel 4 | Uitvoering van de overeenkomst
1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Opdrachtnemer heeft jegens de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
2. Door bevestiging van de overeenkomst en deze algemene voorwaarden geeft opdrachtgever toestemming haar NAW gegevens plus telefoonnummer te gebruiken voor vastlegging in het klantenbestand van opdrachtnemer voor administratiedoeleinden.
3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle informatie, waarvan opdrachtgever aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze nodig zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien deze gegevens niet tijdig zijn verstrekt behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.
Artikel 5 | Prijzen en offertes
1. Alle offertes en prijsopgaven door opdrachtnemer gedaan, zijn vrijblijvend, zowel wat betreft prijs, inhoud en levertijd en vervallen na 30 dagen.
2. Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.
3. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtgever voor akkoord getekende offerte of contract door opdrachtnemer is ontvangen en geaccepteerd en/of per mail is bevestigd.
4. In de overeenkomst kunnen nadere prijsafspraken worden vastgelegd, zoals inhuur derden, inhuur accommodatie, middelen, reiskosten e.d.
Artikel 6 | Betalingsvoorwaarden
1. Betaling dient te geschieden door overmaking op IBAN: NL87 INGB 0005.1688.45 t.n.v. Hanneke (J.) Baan. Betaling van praktijksessies dienen te geschieden direct na afloop van de sessie, middels contanten, overschrijving of een zgn. ‘tikkie’. Betaling van telefonische consulten dienen vooraf betaald te zijn.
In geval van facturatie is de betalingstermijn die gehanteerd wordt 14 dagen na factuurdatum.
2. Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten. Ook is opdrachtgever vanaf dat moment wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag. Indien opdrachtnemer de vordering ter incasso uit handen geeft is opdrachtgever tevens verschuldigd de gerechtelijk en buitengerechtelijke kosten die met deze incasso gemoeid zijn.
3. Bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dient opdrachtgever dit binnen twee weken na het ontvangen van de factuur schriftelijk kenbaar te maken bij opdrachtnemer.
Artikel 7 | Duur en beëindiging
1. De overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer kan ten allen tijde en op ieder gewenst moment door beide partijen worden beëindigd dan wel worden verlengd.
2. De beëindiging van de overeenkomst laat onverlet de financiële verplichtingen die nog nagekomen moeten worden.
Artikel 8.2 | Annulering door opdrachtnemer
Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om afspraken te annuleren, zonder opgaaf van redenen, dan wel een cliënt te weigeren. Opdrachtnemer verplicht zich de annulering c.q. weigering schriftelijk te bevestigen en betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verdere verplichtingen of aanspraken over en weer.
Artikel 8.5 I Annulering bij ziekte
Bij ziekte zal de opdrachtnemer de datum (in overleg) verplaatsen. Mocht dit vanwege uitzonderlijke omstandigheden niet lukken, dan betaalt opdrachtnemer 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag terug.
Artikel 9 | Het verzetten of annuleren van afspraken door opdrachtgever
1. Indien opdrachtgever de door haar/hem gemaakte afspraak binnen 24 uur voor desbetreffende afspraak annuleert of verzet zal opdrachtnemer de kosten in rekening brengen en is opdrachtgever verplicht deze te betalen. Indien opdrachtgever de door haar/hem gemaakte afspraak 48 to 24 uur voor desbetreffende afspraak annuleert of verzet zal opdrachtnemer 50 % van de kosten in rekening brengen en is opdrachtgever verplicht deze te betalen. Afspraken die tot 48 uur voor desbetreffende afspraak geannuleerd of verzet worden, zullen niet in rekening worden gebracht.
2. Bij niet verschijnen van de opdrachtgever op een geplande afspraak zal opdrachtnemer de kosten in rekening brengen en is opdrachtgever verplicht deze te betalen.
3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
Artikel 10 | Geheimhouding
1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de sessies of consulten.
2. In het geval van dreigend gevaar voor zowel opdrachtgever als de samenleving behoudt opdrachtnemer zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.
3. Indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak opdrachtnemer gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is opdrachtnemer niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
Artikel 11 | Aansprakelijkheid
1. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten.
2. De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
3. In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag.
4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een sessie, consult of adviesopdracht. Opdrachtgever blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.
5. Elke aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.
Artikel 12 | Klachtenprocedure
1. Indien opdrachtgever klachten heeft over de verrichtte werkzaamheden dient zij/hij dit binnen 14 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar te maken bij de opdrachtnemer.
2. Na kennisname en bespreking van de klacht met opdrachtgever zal opdrachtnemer zo goed mogelijk uitvoering geven aan de gekozen oplossingsrichting.
Artikel 13 | Wijzigingen inhoud Algemene Voorwaarden
Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor om de Algemene Voorwaarden te wijzigen. De wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van inwerkingtreding. Laatste versie 8 februari 2022.
Hannneke Baan Therapeut
Germanenlaan 180 7312 JD APELDOORN
KvK: 85294756
BTW id: NL004086773B61
IBAN: NL 87 INGB 0005.1688.45
www.hannekebaantherapeut.nl
info@hannekebaantherapeut.nl
06-20710681